Creëer met marketing automation een achtbaan-sensatie

Weet jij te achterhalen met welke problemen jouw potentiële klanten zitten? Beantwoord deze zoekvraag met gratis super waardevolle informatie, waarvoor ze graag hun e-mail adres achterlaten. Om ze daarna via verschillende, automatisch ingestelde e-mail nieuwsbrieven razend enthousiast uit jouw ingenieus ingestelde achtbaan te laten eindigen als klant.

Online leads generatie en conversie naar klanten

Krijg jij via jouw website (bijna) geen interessante leads binnen?

Begin met het aantrekken van nieuwe leads en het omzetten naar klanten met een gratis give-a-way en eindigt met een sensationele rit in een ingenieuze achtbaan. Bij wijze van spreken dan. Natuurlijk zit jouw bedrijf niet in de achtbaan-business (behalve als je voor Vekoma werkt). Wel is een gratis give-a-way bij de online generatie van leads en de 'achtbaan-sensatie' bij de conversie naar klanten alles bepalend. Als de gratis give-a-way van onschatbare waarde is voor de specifieke doelgroep en deze informatie super aantrekkelijk wordt aangeboden, dan leidt deze automatisch tot een toestroom van nieuwe leads. Als je vervolgens eenmalig en ingenieus je leads in opeenvolgende e-mailings meevoert in een sensationele 'achtbaan' met duizel wekkende loops en onverwachte drops, turn je je leads dol enthousiast om naar klant.

Hoe vertalen we eenvoudig naar de alledaags praktijk?

Creëer super aantrekkelijke gratis give-a-way die leads niet kunnen weerstaan 

Potentiele klanten die zitten met een probleem zoeken een oplossing. Als ze die oplossing nog niet precies weten, dan oriënteren ze zich onder andere via Google. Om leads online te genereren is het essentieel om te achterhalen of te bedenken waar ze op zoek naar zijn. Heb je deze zoekopdracht in beeld, wijd hier vervolgens een aparte websitepagina aan. Vervolgens verpak je deze informatie super aantrekkelijk in een gratis te downloaden white paper, demonstratie video of webinar. Hoe aantrekkelijker deze give-a-way voor deze doelgroep, hoe groter de bereidheid van de lead om zijn e-mail adres hiervoor af te geven. Zie stappenplan 1 t/m 4 hoe je dit instelt »

De informatie die een geïnteresseerde zoekt is afhankelijk in welke fase waarin deze zich in de sales-funnel bevindt.

Hoe zetten we deze leads in fase 3 om naar klanten? 

Werk eenmalig opeenvolgende e-mailings uit die automatisch worden verzonden en leads het gevoel van een 'achtbaan-sensatie' geven  

Nu je een e-mailadres hebt, ga je je lead verder interesseren in je product of dienst. Hiervoor stel je eenmalig opeenvolgende 'achtbaan' e-mailings met loops, drops en turns waarbij je steeds specifiekere informatie en aanbiedingen verstrekt waar jouw lead zijn voordeel mee kan doen. De verzending van deze e-mailings kun je automatisch instellen na het openen, klikken of na een bepaalde tijd. Zodat je lead na enkele e-mailings (dol) enthousiast de achtbaan uit rolt als nieuwe klant. Bekijk onderstaande stappen 5 t/m 6 hoe je dit verder instelt »

Stappenplan: hoe je online leads aantrekt en omzet naar klanten

STAPPENPLAN: Dit white paper geeft handvaten waarmee jij in 6 eenvoudige stappen hoe je kan achterhalen met welke problemen jouw potentiële klanten zitten. Hoe je met deze zoekopdracht gratis super waardevolle informatie hebt, waarvoor ze graag hun e-mail adres achterlaten. Om ze daarna via verschillende, automatisch ingestelde e-mail nieuwsbrieven razend enthousiast uit jouw ingenieus ingestelde achtbaan te laten eindigen als klant.

EXTRA BONUS: Actuele SEO richtlijnen (2020) voor een betere vindbaarheid van je websitepagina's 

 

Welke tools en support zijn hiervoor benodigd?

Verwerking via autoresponders en/of marketing automation

Door simpele toepassing van autoresponders in MailMolen² of complete marketing automation via Millman+ is dit zelf of full service tegen een relatieve investering voor elk bedrijf te realiseren.

MailMolen e-mail marketing pakket 

Voor de meest eenvoudige toepassing biedt MailMolen² e-mail marketingpakket:

  • Alle benodigde functies om de online formulieren aan te maken

  • Instellen triggers en automatische verzending van de e-mailings via autoresponders 

Millman+ is de basis versie van de complete  SharpSpring marketing automation applicatie.
Bekijk hier de Sharp Spring mogelijkheden »

Millman+ marketing automation 

De meest uitgebreide mogelijkheden zijn in te stellen via de Millman+ applicatie

  • Instellen en opmaak van (dynamische) formulieren

  • Per bezoeker worden alle geregistreerde data van kliks, opens van nieuwsbrieven, ingevulde online formulieren én website pagina's opgeteld in een score

  • Visuele instelling van de flow charts

  • Direct toewijzen aan (dynamische) maillijsten, beheerders, bcc-meldingen
    (zie onderstaand voorbeeld)

MultipleTriggers.gif

Zowel full als zelf service mogelijk

De toepassing van MailMolen² en Millman+ zijn beide inzetbaar met zelf of full service support van E-mailstation. Voor huidige gebruikers van het MailMolen² e-mail marketingpakket is een combinatie van het Millman+ marketing automation mogelijk, kunnen tegen hetzelfde tarief. 

Advies, training of support nodig?

Neem contact op met MarieLouise Poels

E-mailstation.nl

MarieLouise Poels
E-mail marketing specialist

+31 (0)475 49 70 92

info@e-mailstation.nl

Aanmelden E-mail Info

Alleen relevante info over e-mail marketing

  • LinkedIn E-mailstation
  • Facebook E-mailstation
  • Youtube E-mailstation
Afbeelding1.png
Afbeelding2.png